Date generale
Acest motor electric trifazat standard este un motor asincron trifazic cu autoventilație externă și cu rotor în formă de colivie de veveriță. Se construiește în gabarite de la 63 pana la 315, în construcție B3, B5 și B14, având carcasa din aluminiu sau fonta. Acesta este disponibil și în varianta cu ventilare forțată sau cu servoventilație externă plus encoder.
Norme specifice
Motoarele trifazate sunt în conformitate cu normele naționale și internaționale, respectiv:✔ prescrierile internaționale generale pentru mașinile electrice rotative; IEC 60034-1✔ dimensiuni și corelări ale puterilor pentru mașini electrice rotative, naționale EN60072-1.
Conformități specifice
Motoarele sunt în conformitate cu următoarele directive:✔ 2004/108/CE privind Compatibilitatea electromagnetică✔ 2004/95/CE privind Joasa tensiune.
Caracteristici generale
Acesta este un motor electric monofazat răcit prin ventilare externă, cu rotor în formă de colivie de veveriță.Acest tip de motor electric este disponibil în gabarite de la 63 la 112.
Protecție
Comercializăm motor electric monofazat cu grad de protecție IP55, în acord cu EN 60034-5.
Răcirea
Motorul electric este răcit prin autoventilare. Motorul electric standard are ventilatorul cu palete radiale și poate să funcționeze în ambele sensuri de rotație. Norme de referință: EN 60034-6.
Motor electric cu frână MGM Italia
Motor electric cu frână destinat aplicațiilor ciclice ce necesită frânare rapidă, sigură și precisa. Toate componentele sistemului de frânare sunt protejate împotriva coroziunii prin galvanizare și vopsire. La cerere, putem furniza un motor electric cu frâna ce prezintă alte caracteristici decât cele de serie: cu arbore dublu, cu frână acționată la tensiuni speciale, pentru uz extern, pentru mediu umed. Motorul electric cu frână este un motor total închis cu ventilație externă și rotor în formă de colivie de veveriță. Standard UNEL-IEC.
Caracteristici generale
Motorul electric cu frână de la MGM este un motor electric asincron trifazic cu frână în curent alternativ sau curent continuu, cu răcire externă și cu rotor în formă de colivie de veveriță. Se construiește în gabarite de la 63 la 225 în versiunile B3 – B5 – B14. Motorul cu frână se poate executa și în varianta cu servoventilație sau servoventilație plus encoder.
Principiul de funcționare al motorul electric cu frână:
Frâna motorului electric intra în funcțiune mecanic, la lipsa tensiunii de alimentare. Ancora împinsă de arcuri apasă pe disc creând astfel între suprafețe cuplu frânat. Fără alimentarea frânei rotorul motorului este frânat. Alimentând electromagnetul, ancora mobila devine atrasă anulând forța arcurilor și dând posibilitatea de rotație a discului frânei și astfel rotorul este liber.
Motoarele electrice Ex sunt fabricate și testate în conformitate cu toate standardele EN / IEC și în conformitate cu principalele directive europene (94/9 / EC „ATEX”, 2004/108 / EC „Electromagnetic Compatibility EMC”, 2006 / 42 / EC „Mașini”, 2011/65 / CE „RoHS”) și cu schemă IECEx (numai pentru Ex db și Ex tb protection).
Caracteristici principale
Motorul electric Ex este fabricat și testat în conformitate cu toate standardele EN / IEC și în conformitate cu principalele standarde.Directivele europene (94/9 / EC „ATEX”, 2004/108 / CE „Compatibilitatea electromagnetica”, 2006/42 / EC „Mașini”, 2011/65 / CE)Schema IECEx (numai pentru Ex db și Ex tb protrecion).
Ratingurile de putere și dimensiunile
Motorul este conform cu EN 50347 și IEC 60072-1, aranjamentele de montare B3, B5, B14 sunt conforme cu EN 60034-7. Toate dimensiunile geometrice sunt unificate conform tabelelor UNEL 13113-71; 13117-71; 13118-7; IEC 60072-1.
Acest motor electric special de execuție este fabricat la cerere sau co-inginerie. Este cea mai importantă parte a producției.Departamentul nostru tehnic este întotdeauna la dispoziția dumneavoastră pentru a dezvolta soluții noi, pentru a îmbunătăți performanțele și a detecta cel mai bun produs, care se potrivește dimensiunilor electrice sau mecanice ale obiectivelor proiectului clientului.Planificăm mici modificări pentru a personaliza produsul și dezvoltăm proiecte mari pentru a atinge obiective înalte împreună cu clienții noștri.
Motor electric special cu ax blocat
Motoarele care au un rulment pe scutul de fonturi sunt blocate folosind un inel metalic elastic. Această soluție este necesară în cazul unui efort axial alternativ (de exemplu, pinionul de angrenaj conic cu sarcina sau mișcare alternativă, subîncărcare frecvență sau cu inerție ridicată) pentru a realiza mișcarea axiala a arborelui și loviturile lagărelor.
Motorul electric special în construcție specială pentru temperaturi joase (-30 ° C) (IEC 56 … IEC 160)
Motoarele cu design standard pot funcționa la temperatura mediului înconjurător până la -15 ° C. Pentru temperaturi de până la -30 ° C este recomandabil să folosiți rulmenți speciali, ventilatoare din aliaj de aluminiu, ghidaje de cablu metalice și dopuri. În aceste cazuri, dacă exista un pericol de condensare, se recomandă utilizarea execuției speciale „Împregnarea suplimentara a infășurării” și, în cele din urma, executarea unor „găuri de scurgere a condensului” și de „încălzitoarele anti-condens”.
Opțiuni disponibile pentru motoare electrice
Clase de protecție
IP55 (Standard)
Infiltrarea prafului nu este prevenită în totalitate, însă nu poate intra suficient praf ca să interfereze cu parametrii de operare ai motorului. Stropii de apă care ating motorul din orice direcție nu vor avea niciun efect dăunător.
IP56
Infiltrarea prafului nu este prevenită în totalitate, însă nu poate intra suficient praf ca să interfereze cu parametrii de operare ai motorului. Apa, chiar în volum mare sau jet puternic, nu va pătrunde în motor în cantități care să producă efecte dăunătoare.
IP65
Infiltrarea prafului este prevenită în totalitate. Stropii de apă care ating motorul din orice direcție nu vor avea niciun efect dăunător.
IP66
Infiltrarea prafului este prevenită în totalitate. Apa, chiar în volum mare sau jet puternic, nu va pătrunde în motor în cantități care să producă efecte dăunătoare.
Clase de izolație
F = clasa standard de izolație a motoarelor electrice. Temperaturile permise sunt de 155 oC în bobinaj, la o temperatură ambientală de 40 oC.
H = clasa de izolație a motoarelor electrice. Temperaturile permise cresc la 180 oC în bobinaj, la o temperatură ambientală de 40 oC.
Protecție termică
Termistor PTC
Când temperatura bobinajului crește prea mult, termistorul montat în interiorul bobinei taie alimentarea, protejând motorul.
Termostat
Când temperatura bobinajului crește prea mult, termostatul montat în interiorul bobinei taie alimentarea, protejând motorul.
Rezistență la încălzire și orificii de drenaj
Atunci când motoarele funcționează în medii umede, poate apărea condensul. Pentru a preveni acest fenomen, în interiorul motorului se montează rezistențe cu rolul de a păstra o temperatură stabilă a bobinajului. De asemenea, pot fi prevăzute orificii de drenaj care să prevină acumularea apei în interiorul motorului.