MOTOARE ELECTRICE ANTIEX
Motoare electrice antiex: Descriere
Motoarele antiexplozie sunt proiectate pentru utilizare în medii periculoase, unde există riscul de explozie din cauza prezenței gazelor sau prafului inflamabil. Aceste motoare sunt certificate conform standardelor internaționale ATEX și IECEx, asigurând o protecție maximă împotriva incendiilor și exploziilor în diverse industrii.
Construcția robustă și materialele de calitate superioară asigură durabilitate și fiabilitate în condiții de operare extreme. Motoarele în construcție antiex sunt echipate cu carcase din fontă sau aluminiu, în funcție de dimensiunea cadrului, și sunt disponibile cu diverse opțiuni de montare și protecție. Aceste motoare sunt ideale pentru utilizare în industria chimică, petrochimică, de rafinare, precum și în alte sectoare industriale unde siguranța și conformitatea cu reglementările ATEX sunt critice.
Specificații motoare electrice antiex
Tip de prindere | Motoare electrice antiex tip B3 – cu talpă Motoare electrice antiex tip B14 – cu flanșă mică Motoare electrice antiex tip B5 – cu flanșă mare Motoare electrice antiex tip B34 – cu talpă și flanșă mică Motoare electrice antiex tip B35 – cu talpă și flanșă mare |
---|---|
Material carcasă | Aluminiu / Fontă |
Clasă de eficiență | IE2, IE3 |
Gamă de puteri | 0,04 – 200 kW |
Număr de poli | 1 viteză: 2 / 4 / 6 / 8 2 viteze: 2/4 | 4/8 | 4/6 | 6/8 |
Turații | 3000 / 1500 / 1000 / 750 rpm |
Gamă de gabarite | 56 – 315 |
Tensiune | până la 1000 V |
Frecvență | 50 / 60 Hz |
Clasă de izolație termică | F / H |
Temperatură ambientală | -55°C – +80°C |
Temperatură maximă a suprafeței | 200°C |
Prezența GAS | Zona 1 / Zona 2 / Zona 21 / Zona 22 |
Clasă de protecție la praf și apă | IP55 / IP56 / IP65 / IP66 |
Altitudine maximă | 1000 m |
Ciclu de funcționare | Continuu (S1) / Discontinuu (S2 – S7) |
Mod de răcire | Autoventilație externă |
Conformități cu standarde și directive | Vezi toateIEC 60034-1 – Rating și performanță |
Caracteristici principale
Motoarele electrice Ex sunt fabricate și testate în conformitate cu toate standardele EN / IEC și cu Directivele europene (94/9/EC „ATEX”, 2004/108/CE „Compatibilitatea electromagnetică”, 2006/42/EC „Mașini”, 2011/65/CE), Schema IECEx (numai pentru Ex db și Ex tb protecție).
Caracteristicile ATEX:
– Potrivit pentru suprafețe diferite de mine (Grupul II)
– Prezența GAS: Zona 1 și Zona 2
– Tipul de protecție „Ex db” sau „Ex dbeb”
– Grupul GAS IIC, IIB și IIA
– Clasa de temperatură T3, T4 și T5 (adecvat și pentru T2, T1)
– Intervalul temperaturii ambientale
-40°C + 60°C pentru clasa de temperatură T3
-40°C + 60°C pentru clasa de temperatură T4
-40°C + 40°C pentru clasa de temperatură T5
– Prezența DUST: Zona 21 și Zona 22
Grupul de praf IIIC, IIIB, IIIA
Tipul de protecție Ex tb IP66 (IP65 pentru Ex dbeb)
Grupuri DUST IIIC, IIIB, IIIA
Temperatura suprafeței T125°C
Intervalul temperaturii ambientale -40°C + 60°C
Toate modelele de motoare electrice Ex sunt asincrone, cu rotorul în colivie, cu stator înfășurat, închise și ventilate în exterior conform EN 60034-6 (IC 411).
Tensiunile de alimentare permise pot depăși valoarea nominală de ±5% (cu excepția motoarelor IECEx).
Toate caracteristicile electrice și mecanice și metodele de testare respectă standardul EN 60034-1.
Ratingurile de putere și dimensiunile
Motoarele sunt conforme cu EN 50347 și IEC 60072-1. Aranjamentele de montare B3, B5, B14 sunt conforme cu EN 60034-7. Toate dimensiunile geometrice sunt unificate conform tabelelor UNEL 13113-71, 13117-71, 13118-71; IEC 60072-1.
Gradele de protecție IP ale motoarelor respectă IEC / EN 60034-5 și EN 60259.
Clasa de izolație: Toate motoarele au clasa de izolație F conform IEC / EN 60034-1. Clasa de izolație H este disponibilă la cerere.
Rulmenți: Sunt rulmenți cu bile de bază grosiere, preîncărcați de un izvor val.
Serviciu: Motoarele sunt fabricate în mod normal pentru sarcina S1; în caz contrar, pot fi furnizate pentru sarcini intermitente la cerere, după efectuarea testelor de încălzire.
Motoare monofazate: Capacitorul este plasat într-o cutie cilindrică Ex dc, montată pe motor.
Înfășurările: Firele de cupru emailate sunt izolate cu două straturi (clasa de izolație H). Sunt vopsite cu un strat suplimentar de lac și apoi uscate în cuptor. La cerere, înfășurările pot fi tropicalizate cu un lac special pentru utilizare în medii cu umiditate >60% (consultați opțiunile).
Rotoarele: Sunt turnate din aluminiu sau aliaj de aluminiu (Al-Si Silumin).
Arborii motoarelor și axele-cheie respectă standardul IEC 60072-1. Arborii speciali sunt disponibili la cerere (consultați opțiunile).
Carcasa
Este conformă cu EN 50347, fabricată din aluminiu turnat sub presiune, având rezistență mecanică ridicată, conductivitate termică bună și greutate redusă.
Tălpile pot fi montate pe cadrul motorului în 3 poziții diferite: în partea inferioară, în dreapta sau în stânga.
Cutia terminalului: Cutia de borne, în cazul motorului B3, este poziționată standard în partea de sus a motorului. Deoarece picioarele sunt detașabile, cutia de borne poate fi montată și pe părțile laterale ale cadrului motorului.
Flanșe și scuturi (în conformitate cu EN 50347). Sunt fabricate din aluminiu turnat sub presiune, cu dimensiuni conforme standardului IEC 60072-1 sau cu forme speciale la cerere. Motorul este complet modular, astfel încât flanșele pot fi montate sau demontate fără a afecta protecția Ex, deoarece flanșa este montată pe ecranul din față.
Ventilare (conform EN 60034-6). Motoarele sunt auto-ventilate IC 411. În funcție de tipul de protecție, ventilatorul poate fi din plastic sau aluminiu antistatic.
Ex db, Ex dbeb: Ventilator din plastic
Ex tb: Ventilator din plastic sau aluminiu antistatic
Capacul ventilatorului: Plăci din oțel zincat.
Zgomot: Conform IEC / EN 60034-9.