După cum am tot menționat și în celelalte articole de pe blog, motoarele electrice trebuie menținute într-un mediu corespunzător pentru a le asigura o funcționare corectă, dar și pentru a evita supraîncălzirea acestora sau în cele din urmă, defectarea lor.

Dar ce facem atunci când ni se strică motorul electric?

De cele mai dese ori, bobinajul este principala componentă a motoarelor electrice care cedează, iar acest lucru îi forțează pe anumiți utilizatori să apeleze la servicii de rebobinare. Însă acest proces este unul complicat, care presupune operațiuni ce constau în demontarea și montarea motoarelor electrice, debobinarea și bobinarea statorului plus alte multe operațiuni care nu se pot realiza decât în fabricile de specialitate, sub îndrumarea inginerilor specialiști.

Uite de ce nu ar trebuie să rebobinezi un motor stricat:

În primul rând, costurile rebobinării unui motor pot fi la fel sau poate chiar mai mari decât prețul unui motor nou. Noi recomandăm mereu achiziționarea produselor noi, care sunt realizate în fabricile speciale, unde toate cotațiile și toate specificațiile sunt respectate cu rigoare și strictețe.

În al doilea rând, rebobinările nu pot fi realizate în totalitate în conformitate cu normele propuse de producător. Astfel, un motor rebobinat nu va avea aceleași specificații precum unul nou. În urma acestui proces pot apărea probleme legate de turații sau puterea dezvoltată de motorul electric.

În al treilea rând, materialele folosite pentru a rebobina un motor pot avea efecte dezastruoase dacă nu sunt alese corect. Sârma din care este făcut bobinajul trebuie să respecte dimensiunea originală, iar apoi trebuie lăcuită și uscată în cuptoare speciale.

De asemenea, pe lângă aspectele menționate mai sus, în urma rebobinării pot apărea probleme în ceea ce privește randamentul motorului electric, cuplul, dar și diminuarea eficienței energetice.

Tu ce alegi?
Un motor nou sau unul rebobinat?