Reductoarele melcate sunt diferite si au caracteristici si aplicatii unice iar acest articol se va concentra pe beneficiile angrenajelor melcate.
O operatie a unui reductor melcat consta dintr-o roata melc si melc. Melcul se refera la un surub, care se imperecheaza cu o roata de melc. Cand puterea de intrare este aplicata melcului, acesta se roteste impotriva rotii si transmite puterea rotii melcului. Sistemul este creat astfel incat melcul sa poata pur si simplu roti treapta de viteza, dar treapta nu poate roti melcul din cauza blocarii automate.
Reductoarele melcate sunt cel mai dens tip de sistem si ofera un raport ridicat de reducere a vitezei. Ele sunt de obicei tipul preferat de reductor atunci cand spatiul este limitat si sunt necesare rapoarte mari de transmisie.
Reductoarele melcate pot fi utilizate fie pentru a creste considerabil cuplul, fie pentru a reduce considerabil viteza. In plus, acestea sunt cele mai fine si mai moi dintre sistemele de transmisie, atat timp cat sunt montate si lubrifiate corect.
Tot ce trebuie sa stiti despre reductoare melcate – Ce sunt reductoarele melcate?
Un reductor melcat – sau un mecanism melcat, asa cum este uneori asociat – este un melcate care se blocheaza cu o roata dintata / roata similara cu o roata dintata. Configurarea permite operatorului de masini sa defineasca viteza de rotatie. Configurarea permite, de asemenea, transmiterea unei forte mai mari.
Cum functioneaza reductoarele melcate?
Reductoarele melcate functioneaza prin frictiunea creata prin rotirea angrenajelor lubrifiate. Frictiunea este apoi transformata in caldura. Prin producerea unui nivel de cuplu de turatie mare si a unei viteze mici, rotile dintate sunt utilizate ca reductoare de viteza, ceea ce implica faptul ca sunt ideale pentru mai multe aplicatii.
Care sunt diferitele tipuri de reductoare melcate?
Exista trei tipuri de roti dintate – fara gat, cu un singur gat si cu gat dublu. Angrenajul melcat fara gat este un melc care nu cuprinde un mecanism canelat.
Un angrenaj melcat cu gat unic include dinti elicoidali curbati care sunt acoperiti in jurul melcatelui.
Gat dublu – denumit de obicei un con de clepsidra, acest tip are dinti concavi atat pe surubul melcat, cat si pe angrenajul in sine. Marirea zonei de contact in asa fel permite cresterea sarcinilor unitare cu uzura mai mica.
De ce sa nu folositi reductoare melcate
Exista un motiv pentru care nu s-ar alege un angrenaj melcat: ungerea. Miscarea dintre melcate si fetele rotii dintate este complet alunecatoare. Nu exista nici o componenta de rulare la contactul sau interactiunea dintilor. Acest lucru le face relativ dificil de lubrifiat.
Lubrifiantii necesari sunt de obicei cu vascozitate foarte mare (ISO 320 si mai mare) si, prin urmare, sunt dificil de filtrat, iar lubrifiantii necesari sunt de obicei specializati in ceea ce fac, necesitand ca un produs sa fie la fata locului special pentru acel tip de echipament.
Lubrifiere unui reductor melcat
Principala problema cu un angrenaj melcat este modul in care transfera puterea. Este o binecuvantare si un blestem in acelasi timp. Miscarea spirala permite reducerea cantitatilor imense intr-o cantitate relativ mica de spatiu pentru ceea ce este necesar daca s-ar folosi un angrenaj elicoidal standard.
Aceasta miscare spirala determina, de asemenea, ca o conditie incredibil de problematica sa fie modul principal de transfer al puterii. Acest lucru este cunoscut sub denumirea de frecare sau uzura de alunecare.
Cu un angrenaj melcat, miscarea de alunecare este singurul transfer de putere. Pe masura ce melcatele aluneca pe dintele rotii, acesta freaca incet pelicula de lubrifiant, pana cand nu mai ramane nici un film de lubrifiant si, ca rezultat, melcatele se freaca de metalul rotii intr-un regim de lubrifiere la limita. Cand suprafata melcatelui paraseste suprafata rotii, aceasta preia mai mult lubrifiant si incepe procesul din nou la urmatoarea revolutie.
Metalurgia uneltelor melcate
Cele mai frecvente roti dintate sunt realizate cu o roata de alama si o melcate de otel. Acest lucru se datoreaza faptului ca roata din alama este de obicei mai usor de inlocuit decat melcatele in sine. Roata este fabricata din alama, deoarece este conceputa pentru a fi sacrificata.
In cazul in care cele doua suprafete vin in contact, melcatele este marginal protejat de uzura, deoarece roata este mai moale si, prin urmare, cea mai mare parte a uzurii are loc pe roata.
Aceasta roata din alama arunca o alta problema in ecuatia de lubrifiere a angrenajelor melcate. Daca un ulei de angrenaj EP cu sulf-fosfor este introdus in rezervorul unui angrenaj melcat cu roata din alama si temperatura este suficient de ridicata, aditivul EP se va activa. In angrenajele normale din otel, aceasta activare produce un strat subtire de oxidare la suprafata, care ajuta la protejarea dintelui angrenajului de sarcinile de soc si de alte conditii mecanice extreme.
Cu toate acestea, pe suprafata de alama, activarea aditivului EP are ca rezultat o coroziune semnificativa din sulf. Intr-un timp scurt, puteti pierde o parte semnificativa din suprafata de incarcare a rotii si puteti provoca daune majore.
Alte materiale in seturile de angrenaje melcate
Unele dintre materialele mai putin frecvente gasite in seturile de angrenaje melcate includ:
Melcate de otel si roata de melcate de otel – Aceasta aplicatie nu are complicatiile EP ale angrenajului din alama. Reparatiile la seturile de angrenaje melcate cu aceasta combinatie de metal sunt de obicei mai costisitoare si consuma mai mult timp decat cu un set de angrenaje melcate din alama / otel. Acest lucru se datoreaza faptului ca transferul de material asociat cu defectiunea face ca melcatele si roata sa fie inutilizabile in reconstruire.
Melcate de alama si roata de melcate de alama – Aceasta aplicatie se gaseste cel mai probabil in situatii de incarcare moderata pana la usoara, deoarece alama poate rezista doar la o cantitate mai mica de sarcina. Selectia de lubrifianti pe aceasta combinatie de metale este flexibila din cauza sarcinii mai usoare.
Plastic pe metal, pe plastic si alte combinatii similare – Acest lucru se gaseste de obicei in aplicatii cu sarcina relativ usoara, cum ar fi robotica si componentele auto. Selectia lubrifiantilor depinde de plasticul utilizat, deoarece multe soiuri de plastic reactioneaza la hidrocarburile din lubrifiantul obisnuit si, prin urmare, vor necesita lubrifianti pe baza de siliciu sau alti lubrifianti nereactivi.
Desi un angrenaj melcat va avea intotdeauna cateva complicatii in comparatie cu un set de angrenaje standard, acesta poate fi cu usurinta un echipament eficient si fiabil. Cu putina atentie la configurare si la selectarea lubrifiantilor, rotile dintate melcate pot oferi servicii de incredere, precum si orice alt tip de set de unelte.
Unde se folosesc reductoarele melcate?
Angrenajele melcate pot fi vazute in mai multe mecanisme si dispozitive. Sunt folosite atat in echipamente mari, cat si in dispozitive / unelete de acasa.
Ascensoare / lifturi
Datorita dimensiunii comprimate si caracteristicilor lor nereversibile, angrenajele melcate se gasesc, de obicei, in dispozitivul folosit pentru lucrul ascensoarelor. Acest tip de angrenaj functioneaza ca un sistem de franare secundar, deoarece presiunea nu poate transmite miscarea inapoi prin melc / palan.
Benzi transportoare si porti de securitate
Intrucat unitatile cu melc standard se pot roti intr-o singura directie, nu se vor misca inapoi atunci cand sunt fixate le fac perfecte pentru a fi utilizate pe benzi transportoare.
Acestea sunt utilizate suplimentar pe portile electronice de securitate. Un reductor melcat este utilizata pentru a deschide poarta, iar una este utilizata pentru a o inchide. Acest lucru indica faptul ca poarta poate fi fixata in fiecare directie si nu poate fi impinsa.
Reductoarele / motoreductoarele melcate sunt extrem de benefice insa trebuie sa fie de inalta calitate pentru a functiona eficient. Proconsil Grup va ofer reductoare si motoreductoare de inalta calitate si angrenaje melcate pentru toate tipurile de utilizari.
Proconsil Grup ofera consultanta gratuita pre si post vanzare astfel incat sa alegeti cea mai potrivita optiune pentru nevoile dumneavoastra.
Ne puteti contacta la numarul de telefon 0725 535 013 ori adresa de e-mail office@motoreductoare.ro