Motoarele electrice sunt extrem de comune in industria prelucratoare. Mai mult, inginerii electrici sunt extrem de familiarizati cu motoarele electrice. Dar este obisnuit ca consumatorii si inginerii non-electrici sa creada inca in cateva mituri despre aceste motoare si eficienta lor.
In aceasta postare, vom impartasi primele patru mituri comune ale motorului electric, astfel incat sa puteti fi siguri ca stiti exact cum functioneaza aceste motoare.
Patru mituri ale motorului electric
Este important sa stiti cum functioneaza, de fapt, motoarele electrice, astfel incat, atunci cand decideti sa instalati o frana de injectie DC, sa puteti face acest lucru in mod corespunzator.
Iata cele mai comune patru mituri ale motorului electric:
Mitul nr. 1 – Temperaturile ridicate de functionare nu afecteaza motoarele electrice
Adevar: Fiecare motor electric, atunci cand este proiectat corect, se incadreaza in clase de izolatie specifice. Clasa desemnata clasifica motoarele in functie de temperatura maxima de functionare a mediului ambiant si le atribuie un rating. Evaluarea contabilizeaza nivelul de incarcare si temperatura prag sub care motorul trebuie sa ramana, in timp ce functioneaza. In general, la fiecare 18 grade Fahrenheit peste acest prag, motorul electric creste, reduce viata motorului in jumatate.
Mitul nr. 2 – Frecventa mare Start-Stop nu afecteaza negativ motorul
Adevar: motoarele electrice nu sunt proiectate pentru porniri frecvente, deoarece le scade semnificativ durata de viata operationala.
Graba initiala de generare a energiei produce caldura. Aceasta caldura pune stres pe motor. Desi aceasta caldura se disipeaza in mod obisnuit in timp ce motorul functioneaza, lipsa de timp intre porniri nu permite motorului sa arunce complet caldura suplimentara. Acest lucru impinge temperatura de functionare a motorului la sau peste pragul maxim prea des, ceea ce ii scurteaza durata de viata operationala.
Mitul nr. 3 – Corectiile factorilor de putere economisesc energie
Adevar: corectiile factorilor de putere reduc consumul de energie cu o cantitate mica. Suma este neglijabila in marea schema de functionare a motorului. Cu exceptia cazului in care utilitatile necesita corectii ale factorilor de putere sau impun o taxa pentru faptul ca au factori de putere redusi, utilizarea acestei caracteristici a motorului electric nu va va afecta factura suficient pentru a merita efortul. In plus, exista mai multi factori la fata locului care afecteaza cantitatea de energie economisita din corectia factorului de putere, inclusiv lungimea si tipul conductoarelor, amplasarea echipamentului de corectie a factorului de putere si sarcinile electrice deja conectate la contorul dvs. . De obicei, este neobisnuit sa vezi ca economiile de energie electrica depasesc doua procente.
Mitul # 4 – Motoarele electrice mari care utilizeaza echipamente de pornire usoara reduc reducerea cererii de utilitate
Adevar: veti descoperi ca soft-startul va va reduce factura de utilitati, dar nu va va reduce costurile pentru cerere. O „intrare” de curent este trasa la pornirea motoarelor. In majoritatea cazurilor, aceasta „pornire” este de cinci pana la sase ori curentul de functionare complet incarcat al motorului si creeaza caldura.
Daca nu stiati deja, caldura este inamicul unui motor electric. Avand in vedere acest lucru, aplicatiile cu pornire usoara cresc aplicarea tensiunii la motor, ceea ce duce la o acumulare mai mica de caldura in timp. Acest lucru duce la o durata de viata extinsa a motorului, in special motoarele care au porniri si opriri frecvente.
Proconsil Grup are o echipa de specialisti ce va poate oferi consultanta specialistata. De altfel consultanta este gratuita pre si post vanzare, astfel incat sa alegeti cea mai potrivita optiune pentru nevoile dumneavoastra.
Ne puteti contacta la numarul de telefon 0725 535 013 ori adresa de e-mail office@motoreductoare.ro