Ce se va intampla daca un convertizor de frecventa nu este instalat corect?
Ca si in cazul altor sisteme avansate de control al vitezei, configurarea initiala a convertizorului de frecventa si a parametrilor motorului este critica.
Majoritatea convertizoarelor de frecventa accepta o intrare de linie de 50/60 Hz. Cu toate acestea, in afara de aceasta capacitate de intrare, este deseori necesara o setare interna, pentru frecventa motorului. Daca aceasta setare nu este facuta, motoarele se supraincalzesc si pot, chiar, arde. Infasurarile motorului cu invertor alternativ sunt, deseori, proiectate fie pentru linia de 50 Hz (ca in China), fie pentru linia de 60 Hz (in America de Nord).
Convertizorul de frecventa trebuie configurat pentru motorul care il va utiliza.
Cel mai rau lucru care se poate intampla este un esec al sectiunii de alimentare a convertizorului. Acest lucru se poate intampla in doua situatii:
- daca puterea de linie aplicata la convertizor este mai mare decat valoarea nominala a convertizorului (de exemplu, puterea de linie este de 600 V AC si este aplicata unui convertizor de 240 V c.a.)
- sau daca convertizorul este conectat gresit, astfel incat puterea liniei de intrare sa fie conectata la bornele de iesire.
Din pacate, ambele scenarii sunt destul de frecvente si se datoreaza, de obicei, grabirii in instalare. Acesta este motivul pentru care producatorii de convertizoare de frecventa indeamna utilizatorii sa citeasca si sa inteleaga toate evaluarile si procedurile de instalare inainte de a incerca sa conecteze convertizorul.
Ce se va intampla daca un convertizor de frecventa nu este instalat corect?
Un alt scenariu in cel mai rau caz apare atunci cand cerintele de incarcare depasesc ratingul convertizorului si / sau al motorului. Adesea, tehnologia mai veche de control al vitezei, cum ar fi benzile cu raport variabil sau sistemele mai vechi de actionare CC sunt inlocuite cu convertizoare noi. Acestea sunt aplicatii excelente pentru noua tehnologie a convertizorului CA, dar trebuie sa aveti grija la dimensionarea si selectarea motoarelor CA si a convertizoarelor. Proiectantii trebuie sa identifice cerintele privind viteza de incarcare si cuplul si sa aleaga convertizorul si motorul (si, eventual, angrenajul) adecvate pentru a le adapta.
De exemplu, daca convertizorul de frecventa ori motorul selectat nu pot produce cuplul necesar, atunci aplicatia nu poate functiona niciodata la nivelurile asteptate.
Exista, de asemenea, un risc ridicat de supraincarcare. Toate convertizoarele au protectie incorporata pentru conditii de suprasarcina, deci nu exista pericolul de a deteriora convertizorul; pericolul consta in a avea o masina sau un proces care nu poate functiona la maximul sau potential sau, probabil, deloc.
Iata cateva dintre problemele care se pot intampla cu convertizoarele de frecventa: convertizorul nu va functiona in aplicatie (cu alte cuvinte, nu va porni, nu va rula, se opreste si asa mai departe); functiile convertizorului sunt functionale, dar calitatea produsului fabricat nu este suficient de ridicata (aici este probabil selectat tipul gresit de convertizor / motor); aplicatia pare sa functioneze, dar se confrunta cu deranjamente care influenteaza productivitatea; convertizorul functioneaza, dar numai dupa eforturi avansate de reglare manuala. Astfel, convertizorul ar trebui sa functioneze corespunzator imediat dupa executarea unei rutine de reglare automata.
Proconsil Grup ofera consultanta gratuita pre si post vanzare astfel incat sa alegeti cea mai potrivita optiune pentru nevoile dumneavoastra.
Ne puteti contacta la numarul de telefon 0725 535 013 ori adresa de e-mail office@motoreductoare.ro